Millennial Academics, and Gen Z Students: How the Generational Change will Affect Legal Education
PDF (English)

Słowa kluczowe

Millennialsi, Gen Z, edukacja prawnicza, akademia, Polska, Stany Zjednoczone, Kanada

Jak cytować

Sadowski, M. M. (2020). Millennial Academics, and Gen Z Students: How the Generational Change will Affect Legal Education. Forum Prawnicze, (6(62). https://doi.org/10.32082/fp.v0i6(62).376

Abstrakt

Zmiana pokoleniowa dotarła na uniwersytety obok technologicznej w przeciągu dwóch ostatnich dekad: przybyli pierwsi cyfrowi tubylcy, Milennialsi, a wkrótce za nimi Gen Z. Celem niniejszego artykułu jest analiza tych dwóch podobnych, choć często różnych pokoleń oraz umiejscowienie ich w kontekście polskiego oraz północnoamerykańskiego uniwersytetu, w szczególności wydziału prawa, aby móc udzielić odpowiedzi na pytanie: Co zmiana pokoleniowa oznacza dla edukacji prawniczej? W pierwszej części artykułu autor przedstawia dwa tytułowe pokolenia, zestawiając je z wcześniejszymi. Druga część poświęcona jest badaniu Millennialsów oraz Gen Z na uniwersytetach, w szczególności wydziałach prawa. W ostatniej części autor wykorzystuje uprzednie obserwacje do analizy przyszłości edukacji prawniczej. Uznając wydziały prawa za wyjątkowe jednostki w kontekście uniwersytetu, autor proponuje szereg rozwiązań, które powinny zostać wprowadzone do nauczania prawa, aby w pełni wykorzystać potencjał Millannialsów i Gen Z, czy to jako praktyków, czy też akademików prawa.

https://doi.org/10.32082/fp.v0i6(62).376
PDF (English)

Bibliografia

1. Anderson J., Rainie L., Millennials will benefit and suffer due to their hyperconnected lives, ?Pew Internet?, pewinternet.org/2012/02/29/millennials-will-benefit-and-suffer-due-to-their-hyperconnected-lives (dostęp: 04.03.2020).
2. Association of American Law Schools/Gallup, Highlights from Before the JD: Undergraduate Views on Law School, ?The Association of American Law Schools?, aals.org/wp-content/uploads/2018/09/BJDReportsHghlights.pdf (dostęp: 03.03.2020).
3. Blackburn K., LeFebvre L., Richardson E., Technological Task Interruptions in the Classroom, ?The Florida Communication Journal? 2013, nr XLI Fall.
4. Brickhouse T. C., Smith N. D., Socratic Teaching and Socratic Method (w:) H. Siegel (red.), The Oxford Handbook of Philosophy of Education, Oxford 2009.
5. Cameron E. A., Pagnatarro M. A., Beyond Millennials: Engaging Generation Z in Business Law Classes, ?Journal of Legal Studies Education? 2017, nr 34, t. 2.
6. Castan M., Hyams R., Blended Learning in the Law Classroom: Design, Implementation and Evaluation of an Intervention in the First Year Curriculum Design, ?Legal Education Review? 2017, nr 27, t. 1.
7. Celi C., Millennials or Digital Natives: Consuming and producing news from activism, ?Academia.edu?, academia.edu/12446952/Millenials_or_Digital_Natives_Consuming_and_producing_news_from_activism (dostęp: 04.03.2020).
8. Cydzik Sz., Spada liczba chętnych na aplikacje prawnicze. Tysiąc mniej kandydatów niż w zeszłym roku [The number of those who want to apply to bar courses is declining. A thousand candidates less than last year], ?Gazeta Prawna?, serwisy.gazetaprawna.pl/aplikacje/artykuly/1426689,aplikacje-prawnicze-adwokaci-radcowie-prawni-komornicy-egzamin-wstepny.html (dostęp: 03.03.2020).
9. Czarnota A., Paździora M. and Stambulski M. (red.), Tiresome necessity. Reasons for starting the law studies in WPAE UWr and their assessment, Wrocław 2017.
10. Czarnota A., Paździora M, Stambulski M., The hidden curriculum in legal education, ?Krytyka Prawa? 2018, nr 10, t. 2.
11. Diaz J., Fields R., Gaye Hyde B., McCauley J., Managing Millennials: Engaging with the Newest Generation of Workers, ?ExecBlueprints? 2014.
12. Duffy B., Shrimpton H., Clemence M., Ipsos Mori thinks Millennial. Myths and Realities. Summary Report, Londyn 2017.
13. Erickson T., Plugged in: The generation Y guide to thriving at work, Cambridge (MA) 2008.
14. Fang B., Creating a Fluid Learning Environment, ?Educause Review?, er.educause.edu/articles/2014/10/creating-a-fluid-learning-environment (dostęp: 04.03.2020).
15. Friedland S. I., Rescuing Pluto from the Cold: Creating an Assessment-Centered Legal Education, ?Journal of Legal Education? 2017, nr 67, t. 2.
16. Gallup, How Millennials want to work and live, ?Gallup News?, news.gallup.com/reports/189830/millennials-work-live.aspx (dostęp: 04.03.2020).
17. Gibson L. A., Sodeman W. A., Millennials and Technology: Addressing the Communication Gap in Education and Practice, ?Organization Development Journal? 2014, nr 32, t. 4.
18. Goldberg B., Re-Thinking the American Dream for the Millennial Generation, ?Barry Goldberg Blog?, barrygoldenberg.com/blog/2014/5/20/re-thinking-the-american-dream-for-the-millennial-generation (dostęp: 04.03.2020).
19. Goldman Sachs, Millennials coming of age, ?Goldman Sachs?, goldmansachs.com/insights/archive/millennials/ (dostęp: 04.03.2020).
20. Hoey P., Hoey M., An Expensive Law Degree, and No Place to Use It, ?The New York Times?, nytimes.com/2016/06/19/business/dealbook/an-expensive-law-degree-and-no-place-to-use-it.html (dostęp: 03.03.2020).
21. Igel C., Urquhart V., Generation Z, Meet Cooperative Learning, ?Middle School Journal? 2012, nr 43, t. 4.
22. Impellizzeri A., Lawyer Interrupted: Successfully Transitioning from the Practice of Law?and Back Again, Chicago 2015.
23. Johnson E. E., A Populist Manifesto for Learning Law, ?Journal of Legal Education? 2010, nr 60, t. 1.
24. Kennedy D., Legal Education as Training for Hierarchy (w:) D. Kairys (red.), The Politics of Law: A Progressive Critique, Nowy Jork 1990.
25. Lavelle D., Move over, millennials and Gen Z ? here comes Generation Alpha, ?The Guardian?, theguardian.com/society/shortcuts/2019/jan/04/move-over-millennials-and-gen-z-here-comes-generation-alpha (dostęp: 03.03.2020).
26. Levine P., Talking about this generation, ?Extensions? 2015, nr Summer 2015.
27. McMullan Abramson L., The Only Job With an Industry Devoted to Helping People Quit, ?The Atlantic?, theatlantic.com/business/archive/2014/07/the-only-job-with-an-industry-devoted-to-helping-people-quit/375199/ (dostęp: 03.03.2020).
28. Mertz E., The Language of Law School. Learning to ?Think Like a Lwayer?, Oxford 2007.
29. Moore K., Jones C., Frazier R. S., Engineering Education For Generation Z, ?American Journal of Engineering Education? 2017, nr 8, t. 2.
30. Northern Illinois University, Faculty Development and Instructional Design Center, Millennials: Our Newest Generation in Higher Education, ?Northern Illinois University?, niu.edu/facdev/_pdf/guide/students/millennials_our_newest_generation_in_higher_education.pdf (dostęp: 04.03.2020).
31. Palfrey J., Gasser U., Born Digital: Understanding the First Generation of Digital Natives, Nowy Jork 2008.
32. Palmer J. S., ?The Millennials Are Coming!?: Improving Self-Efficacy in Law Students Through Universal Design in Learning, ?Cleveland State Law Review? 2015, nr 63, t. 3.
33. Rodak L., Kiełb M., Pamięciowa nauka prawa. W poszukiwaniu straconego czasu [Learning law by heart. In the search of lost time], ?Prawo i Więź? 2013, nr 2, t. 4.
34. Rowe D. E., Schulmann R., Einstein on Politics: His Private Thoughts and Public Stands on Nationalism, Zionism, War, Peace, and the Bomb, Princeton (NJ) 2013.
35. Schlag P., Ten Thousand Cases?Maybe More: An Essay on Centrism in Legal Education, ?Stanford Agora?, pdfs.semanticscholar.org/82a1/3fd77b898450731e9229d8c7cc3390f3dd84.pdf (dostęp: 03.03.2020).
36. Seemiller C., Grace, M., Generation Z. A Century in the Making, Oxon 2019.
37. Seppanen S., Gualtieri W., The Millennial Generation. Research Review, Waszyngton (DC) 2012.
38. Stambulski M., Zomerski W., Tiresome rite. Advocate and legal counsel application in Poland, Wrocław 2019.
39. Stevens B., What communication skills do employers want? Silicon Valley recruiters respond, ?Journal of Employment Consulting? 2005, nr 42, t. 1.
40. Vikhrova O., On Some Generation Z Teaching Techniques and Methods in Higher Education, ?Information? 2017, nr 20, t. 9(A).
Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.

Prawa autorskie (c) 2020 Forum Prawnicze

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##